espressocafe.ro

miercuri, 10 februarie 2016

Panza pentru pictura in ulei

De cateva zile ma tot chinuie gandul de a incerca sa infrumusetez cumva casa, sa ii colorez putin peretii. In primul rand am avut grija sa imi selectez cateva fotografii si niste poze gasite pe internet. Din ele as vrea sa imi fac cateva mici tablouri bune de agatat in dormitor. Pentru sufragerie as fi vrut ceva mai deosebit, insa nu stiu daca voi reusi sa ma descurc. Mi-ar placea mult sa imi cumpar macar o panza pentru pictura in ulei si cateva culori, sa incerc sa reproduc un anumit desen. Nu stiu daca voi reusi sau nu, caci foarte buna la pictura nu am fost niciodata. Sotul meu spunea ca as putea sa o rog pe prietena mea P., care este de mserie pictor, dar ce farmec ar mai avea? Vreau ceva facut cu astea doua manute ale mele, ceva cu care sa ma pot lauda. Si daca nu va iesi asa cum imi doresc, probabil voi trage niste linii peste tentativa mea de desen si o voi numi pictura abstracta. Desenul pe care planuiesc sa il fac nu pare greu deloc la o prima vedere, insa faptul ca nu m-am nascut cu talent si gandul ca nu am mai pus mana pe o pensula inca de cand eram la scoala ma cam sperie si, in acelasi timp, ma ambitioneaza.

Panza pentru pictura in ulei. Mult timp m-am intrebat ce anume are asa deosebit o asemenea panza, cu ce e diferita de alte panze. Asta pana cand am intrat pentru prima data in casa prietenei mele si am atins o panza ce statea intinsa pe sevalet (Suport de lemn pe care pictorul fixează cartonul sau pânza când pictează - conform dex online). Prietena mea lucra la un tablou. Avea o comanda: floare de magnolie. Ceea ce lucrase pana in acel moment parea atat de real, incat imi venea sa ma aplec si sa miros floarea, sa ma las vrajita de violetul ce se raspandise pa panza asa cum se imprastie parfumul in aer pe timpul verii. Era ceva de vis. Am revenit in casa ei cand tabloul era gata si am ramas cu gura cascata, ca la dentist. Parca ii inflorise o magnolie in atelier. Crenguta pictata de prietena mea parea ca in acel moment fusese rupta din pomul care isi traia viata in curte. O minunatie, va jur. Nu am indraznit niciodata sa o rog sa ma lase sa manjesc si eu o panza pentru pictura in ulei. Poate pentru ca stiam cat de mult tine la obiectele sale, poate pentru ca m-am temut sa nu rada in sinea ei de antitalentul meu, poate pentru ca am considerat ca as fi profanat locul si obiectele, poate toate astea la un loc. 

Dar in casa mea, cu obiecte cumparate din banii mei, la adapost de priviri curioase, cred ca pot incerca sa ma joc pentru cateva zile de-a pictorul si sa fac niste mazgaleli colorate cu care sa imi impodobesc peretii casei. Pana la urma, pot chiar sa rad putin pe seama musafirilor care vor veni pe aici si sa le spun ca respectivele lucrari poarta o semnatura valoroasa, a nu stiu carui pictor. Oricum marea lor majoritate nu pot deosebi un tablou pictat de van Gogh de unul pictat de fiul meu, cand era la gradinita. Se pricep la fel de bine ca si mine. Desigur, toti cu exceptia lui P., care traieste din vanzarea tablourilor pe care le picteaza. :)

"Care este diferenta intre panza de in si cea de bumbac?

Panza de in cu grund pe baza de ulei este suportul clasic pentru pictura in culorile de ulei. Grundul acrilic este un grund modern, mai ieftin decat cel pe baza de ulei, ce poate fi folosit atat la pictura in culori de ulei cat si pentru pictura in culori acrilice. Panza de in este dificil de grunduit si de intains pe sasiu, insa aceasta ofera suportul de pictura cel mai rigid, rezistenta sa in timp fiind dovedita.

Panza de bumbac este mai ieftina decat cea e in. Aceasta a devenit cel mai popular suport atat pentru pictura in ulei cat si pentru cea in acrilice fiind preferata mai ales de catre studenti. O panza pe sasiu intinsa corect are o rezistenta in timp asemanatoare cu cea a panzei de in. Este mai flexibila si mai usor de intins pe sasiu. Totusi aceasta este considerata prea flexibila pentru picturile de mari dimensiuni. De regula aceasta panza se grunduieste cu grund acrilic."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu